WEIR Venloop

Topprestaties leveren is aan ons wel besteed al zeggen we het zelf. Geen wonder dus, dat we werden gevraagd om de WEIR Venloop (de Venlose Marathon) te organiseren!

 

Een klant van ons investeert al jaren in de sponsoring van deze Venlose marathon. Het bedrijf is gevestigd in Venlo en er werken zowel mensen van binnen als buiten de stad. Helaas bracht de investering tot op heden niet zoveel op als ze voor ogen hadden… Een uitgelezen moment dus om het team van Tooters in te schakelen.

 

We creëerden WEIR-mascottes op basis van de twee prestigieuze producten die de fabriek produceert voor haar wereldwijde klantenkring: Geert GEHO en ENDU Ron. Deze meer dan levensgrote mascottes vermaakten de lopers tijdens hun voorbereidingen tijdens verschillende evenementen in de week voorafgaand aan de wedstrijd en op de dag zelf.

 

Het evenement bestond uit een kinderloop, seniorenwandeling, een 10 kilometer hardloopafstand, een halve marathon en het hoofdevenement, de marathon zelf. Bij elk van de wedstrijden was het merk duidelijk aanwezig en werden er boodschappen ontwikkeld die op strategische punten langs de routes werden geplaatst.

 

Banners, vlaggen, sjaals voor toeschouwers en andere premiums werden ontwikkeld om het merk WEIR tijdens het evenement op de voorgrond te zetten. Daarnaast voerden we een internal branding campagne om zoveel mogelijk enthousiasme en exposure te genereren bij de medewerkers.

Het resultaat: veel meer naamsbekendheid, enorme trots bij de WEIR-medewerkers en honderdduizenden berichten op social media waarin de mascottes, de campagne of de messaging van WEIR gedeeld werd. De impact van de campagne liep helemaal storm toen nieuwszenders en de live-uitzending van het evenement zelf er aandacht aan besteedden. Kortom: de perfecte finish van een toptraject!

©tooters2018 | A member of the Institute of Ideas

  • Facebook Tooters
  • Instagram Tooters
  • LinkedIn Tooters
  • YouTube Tooters