Siem Safari

ToetToet Auto's

Tooters brengt Vtech speelgoed tot leven!

Hoe laten we kinderen ons speelgoed op een ultieme manier beleven? Hoe lanceren we onze nieuwe speelgoed lijn op een unieke manier? Dit waren de initiële vragen van Vtech.

 

Nou. Laat dat maar aan Tooters over!

Tooters heeft als antwoord op deze vragen voor VTech een unieke activatie mogen uitvoeren voor de nieuwe ToetToet speelgoedlijn. Het eerste doel van de activatie was om kinderen op een unieke manier in contact te laten komen met de beleving van de ToetToet auto’s. Dit hebben we bereikt door een levensechte Siem safari bus te bouwen en Siem door Nederland en België te laten rijden naar plaatsen waar de doelgroep in grote getalen aanwezig was. Al gauw was er meer sprake van een ‘’buzz’’ omdat kinderen de bus in het echt begonnen te ‘’spotten’’. Om zoveel mogelijk ouders en kinderen Siem in real life te laten ontmoeten hebben we een online campagne uitgewerkt. Na het bouwen van een landingspagina en het gericht inzetten van social media hebben we ervoor gezorgd dat we 1 miljoen mensen hebben bereikt!

 

Bereik is 1 ding, maar uiteindelijk gaan we voor conversie.

Een ander belangrijk doel van deze activatie was om meer mensen naar fysieke winkels te trekken. Doormiddel van gerichte on en offline targeting / acties en speciaal uitgedeelde kortingsstickervellen hebben we voor extra bezoekers naar de fysieke winkel gezorgd. Dit werd in samenwerking gedaan met Toy Champ, waar op speciale dagen ook Siem safari bus aanwezig was! Guerilla marketing, campagnes en een cross mediale aanpak hebben deze campagne tot een groot succes gemaakt, daarnaast is deze activatie een goed voorbeeld van hoe wij als Tooters alles van idee tot uitvoering merken tot leven kunnen brengen!

©tooters2018 | A member of the Institute of Ideas

  • Facebook Tooters
  • Instagram Tooters
  • LinkedIn Tooters
  • YouTube Tooters